Hogyan készítsünk céges arculatot?

Keressen és gyűjtsön ihletet a cég arculatához

Biztosan hallotta már azt a mondást, hogy "Egy kép többet mond ezer szónál". Ez szorosan összefügg az ihletgyűjtéssel. Más szóval, egy kialakulóban lévő grafikai kézikönyv első lépésben más grafikus profilokra hivatkozik, amelyek tetszenek és amelyekről úgy gondolja, hogy jó ihletforrásként szolgálnak.

Érdemes cégén belül vagy ismerettségi körében ötletbörzét tartania és véleményeket gyűjteni, ha bizonytalan. Több szem többet lát alapon. Tipp, a Pinterest jó csatorna lehet az inspirációhoz. Ha szakértői segítségre hagyatkozna és szakavatott partnerrel szeretné megtalálni a márkájához illő stílust és elkészíteni az arculatot, a WebCoding csapata szívesen segít. 

 

Íme néhány ötlet a grafikai profilhoz:

  • Mi működött az Ön cégénél korábban? Gyűjtsön példákat sikeres hirdetésekre, kampányokra, e-mailekre és egyéb olyan anyagokra, amelyek iránymutatóként szolgálhatnak.
  • Mit részesítenek előnyben más márkák és cégek vizuálisan?
  • Milyen kérdések merülnek fel újra és újra? Kövesse nyomon az ismétlődő visszajelzéseket, és feltétlenül továbbítsa azokat a csapatában lévő tervezőknek és szövegíróknak.
  • Győződjön meg arról is, hogy kategorizálta, milyen anyagokat szeretne, és mi az amit semmiképpen sem. Az inspirációs anyagok egy része felhasználható a képi megjelenítéshez, míg mások például hasznosak a logó megtervezésekor.    

 

A komplex grafikai kézikönyv általában számos fontos részből áll. Ezek a következők:

Márkatörténet
A márkatörténet egy rövid bemutatkozás a márkáról, fő tevékenységről, a hozzáadott értékről. Ez az összefoglaló lehetőséget ad a közönségnek, hogy átfogó betekintést nyerjen a cége tevékenységébe. Példák márkatörténetbe illeszthető témákra: küldetés, jövőkép, célcsoport és a szervezet értékei. Annak érdekében, hogy hitelessé váljon ügyfelei előtt, fontos, hogy grafikai kézikönyv minden részét átjárja a márkatörténet.

Logó
Amikor eljön az ideje egy logó létrehozásának, néhány dolgot érdemes szem előtt tartani. Jó kezdés, ha először az összegyűjtött inspirációs anyagok között nézelődik. Válasszon ki néhány kedvencet, majd kezdje el felvázolni a koncepciót. A tervezési folyamat során tartsa szem előtt a következőket:

    • Méret és arányok
    • Margók és szóközök: a megfelelő esztétika és kiegyensúlyozott elrendezés érdekében
    • Színek: különböző változatok (pl. fordított, színes és fekete-fehér) kidolgozása, beleértve, hogy mikor és milyen összefüggésben kell őket használni, illetve hogyan nem szabad használni

Szín paletta
Kulcsfontosságú ahhoz, hogy márkájának megfelelő megjelenést és hangulatot adjon. A legtöbb márka legfeljebb négy fő színt gyárt, és gondoskodik arról is, hogy a színek és a logó illeszkedjenek egymáshoz.

Tipp: válasszon világosabb színt a háttérhez, sötétebb színt a szöveghez, legyen semleges árnyalat és olyan szín, amely kiemelkedik az oldalon. A következő technikai információk szükségesek a színpalettához:

Színegyeztetés: PANTONE név és szám
Nyomtatási szín: CMYK
Digitális színek: RGB és HEX kódok (pl. # E88484)

Tipográfia és betűtípusok
Grafikai profiljának másik központi része a tipográfia. Attól függően, hogy mi illik a márkához, ragaszkodhat egyetlen betűtípuscsaládhoz, vagy választhat több különböző betűtípust különböző célokra. Tipp: a logónak ne legyen ugyanolyan tipográfiája, mint a többi szövegnek. Ezzel elősegíti, hogy logója jobban kitűnjön. Gyakori, hogy egy adott betűtípust választanak a logóhoz, egy másikat a címsorokhoz és egy harmadikat a törzsszöveghez.

Képek és ikonográfia
Ha saját cégéről és márkájáról van szó, valószínűleg van egy természetes megérzése, hogy milyen típusú képek illenek bele a koncepcióba. Amikor kiválasztjuk a képeket és a megfelelő ikonográfiai stílust (azokat az ikonokat, amelyeket feltüntetünk a webhelyen), akkor érdemes összevetni a korábban összegyűjtött inspirációs anyaggal.

Tipp: ha van, szedjen össze példákat olyan képekre, amelyek korábban jó eredményeket hoztak a márkája számára. Nem szükséges teljesen újra feltalálni a kereket. Nézzen meg a más oldalakat, nagyobb cégek márkáját: ne féljen ihletet meríteni a piacról. Készíthet moodboard-ot. Gyűjtse össze az összes képötletet ikonográfiával együtt és helyezze fel egy hangulattáblán, hogy megtalálja a megfelelő érzést és stílust.


Márka hangja
A grafikai kézikönyv másik fontos része a "Brand voice". Az Ön márkájának hangja például azok a szavak, kifejezések és „mantrák”, amelyek a megfelelő érzést és kommunikációt adják a fő célcsoportnak. Soroljon fel példákat a kommunikációra és a zsargonra, amelyek összhangban állnak amárkával, de olyan szavakat és kifejezéseket is, amelyeket nem szeretne társítani. Ha a cégének saját személyisége lenne (aminek lennie kellene), hogyan kommunikálna?


A fenti részben felsorolt ​​elemek gyakorlatilag minden kézikönyvben megtalálhatóak. De néha ennél tovább kell menni...

  • Ha az Ön vállalkozása elsősorban digitális, akkor érdemes felvázolnia, hogyan jelennek meg a képek és a vizuális elemek a webhelyén.
  • Fizikai termékeket árul? Ilyen esetekben szükség lehet a csomagolási irányelvekre, például arra, hogy mikor használja a termék nevét és mikor használja a cég nevét.
  • A közösségi média marketingre koncentrál? Ha igen, akkor előfordulhat, hogy irányelveket kell kidolgoznia a képek bejegyzésekben való felhasználására vonatkozóan.
  • Gondolja át, hogy szüksége van-e például névjegykártyákra, brosúrákra, bannerekre a közösségi médiához vagy egyéb olyan elemekre, amelyek együttesen biztosítják, hogy grafikai kézikönyve teljes és következetes legyen.

Áttekintést a grafikai kézikönyvről
Vegye elő a fent bemutatott összetevőket, és harmonizálja őket az üzleti igényekkel. Az áttekintés segít a grafikai kézikönyv logikus és világos szerkezetének kialakításában.

Minezekkel el is jutottunk a tervezés végére, csapatával és/vagy szakemberrel együtt el lehet készíteni a grafikai kézikönyv végső változatát.


Tervezze meg márkája továbbfejlesztését
A grafikai kézikönyvnek egy aktív elő dokumentumnak kell lennie, lehetőséget kell adnia arra, hogy új ötleteket és gondolatokat vezessen be a márka továbbfejlesztésével kapcsolatban. Gyűjtse az ötleteket egy közös mappába, így ha úgy érzi, eljött az ideje, hogy felfrissítse a márkáját, van mihez nyúlni. Ha csak félévente vagy évente is hajt végre kisebb változtatásokat, figyeljen arra, hogy a márkaidentitás megmaradjon.

Itt az ideje frissíteni a jelenlegi grafikai profilját? Induló cége van és szüksége van egy igazán vonzó és eladható arculatra? Forduljon a WebCoding-hoz, és megbeszéljük Önnel, hogyan tudnánk létrehozni együtt egy abszolút csúcskategóriás arculatot!